טיפים לעבור בשלום ארוחות חג וסעודות משפחתיות


נכון ארוחת חג משפחתית, ובמיוחד כאשר כל המשפחה מתכנסת לארוחות חג, מעמידה בפנינו פיתויים רבים. עם זאת, זה לא אומר שהיא צריכה לשבור לנו את שגרת האכילה הבריאה. גם אם אתם בתהליך ירידה במשקל אפשר להמשיך את התהליך בלי להרגיש בעונש בארוחת החג.

מה עושים?

טיפים לעבור את ארוחת החג בשלום

6 טיפים להנות מארוחת החג בצורה בריאה ובלי לפגוע בדיאטה:


1. אל תבזבזו קלוריות על אוכל שגרתי- תתמקדו במאכלים המיוחדים של החג ועזבו אוכל שאתם מכירים כל השנה (אורז/תפו״א, חלה ועוד). למשל, אם יש מאפה מיוחד שעושים רק בערב חג או בסעודה משפחתית מיוחדת. עוד דוגמה יכול להיות סוגי בשרים, קינוחים וכל דבר מיוחד שיש רק בארוחה הזו אפשר להכניס לרשימה של מה כן אוכלים. אבל זה מחייב שוויתרו על מזון שתפגשו בימי השגרה, כי הוא באמת לא חייב להיות חלק מארוחת החג/משפחה כאשר רוצים להפחית את העומס הקלורי.


2. לא צריך לטעום מהכל אם תיפגשו איתו גם מחר- אם אתם יודעים שנהוג אצלכם לעשות ארוחת ״שאריות״ ביום למחרת, זה אומר שאפשר גם מחר להנות מאותו אוכל ולא חייבים לטעום מהכל.


3. העבירו את הקינוח מסוף הארוחה למחר בבוקר- אל תעמיסו קינוח מתוק ועשיר בקלוריות בסוף ארוחה שגם ככה היא גדושה ומלאה. זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על הקינוח! הטיפ שלי הוא להעביר אותו לארוחת הבוקר למחרת. ככה תהנו ממנו אבל בלי העומס הקלורי של ארוחת החג/משפחה.


4. אל תבזבזו קלוריות על השתיה- כמות האוכל בדרך כלל בארוחה משפחתית/חג הרבה יותר גדולה מארוחה רגילה ולכן חשוב לשים לב על מה ״מוצאים את הקלוריות״. כוס מיץ מכילה 120 קלוריות, כוס יין 120-150 קלוריות. נסו להפחית את השתיה המתוקה והאלכוהול ותנו כבוד למים או/ו לסודה כדי לשמור את הקלוריות לארוחה עצמה. 5. זכור לקזז את הקלוריות- מותר לכם להנות מארוחה עשירה אבל לזכור לקחת אחריות ולקזז אותה. איך מקזזים? ביום הארוחה אפשר להפחית במעט את הכמות שאוכלים לאורך היום. המטרה ליצור ארוחת צהרים קל אם ארוחת החג/משפחה היא בערב. לא ליצור מצב של צום! אחרת תגיעו מאד רעבים לארוחה ויש סכנה שתתנפלו על האוכל. אם צריך, אפשר גם למחרת לתכנן ארוחות יותר קלות המתבססות בעיקר על ירקות ומזונות קלים לעיכול. גם הספורט והפעילות הגופנית חשובים כדי לקזז. הידעתם שגם אימונים 24 שעות לפני הארוחה יכול לעזור בכך שפחות עודפים יהפכו לשומן? כמובן גם אימון יום אחרי הארוחה יסייע לגוף לנצל את העודפים ולכן נסו להכניס ליומן את זמן לפעילות לפני/אחרי הארוחה. 6. אל תרגישו בעונש! תהנו מהארוחה וזכרו לשמור על הגבלות של האכילה כחלק משמירה על כבוד הגוף והרצון לשלכם להנות עם כל המשפחה. בלי רגשות אשמה, ובלי תסכולים בבקשה. פשוט הציבו גבולות אכילה ברורים מראש (כמות, גיון, סוג מזון) והמשיכו למחרת את שגרת האכילה הבריאה שלכם.


1 צפיות0 תגובות