לנשנש בריא מול משחקי כדורגל- 10 הצעות טעימות


הכתבה התפרסמה לראשונה באתר ONE בתאריך 15.07.18

http://m.one.co.il/Mobile/Article/18-19/7,801,0,0/316935.html?ref=hp



צופי ספורט רבים מרגישים שהם מגיעים למשחקי הכדורגל הגדולים עם הרבה רגעי מתח והנאה, אך גם עם מספר לא קטן של ק"ג עודפים... חשוב לדעת כי ניתן לארח ולפנק חברים לצפייה במשחקים גם עם כיבוד טעים, בריא ופחות משמין.

אז מה מכינים לקראת משחק של בארסה או ריאל (או כל קבוצה גדולה אחרת שאתם אוהדים)? איך פותחים שולחן ויוצרים אווירה של חגיגה עם טעמים וצבעים ועדיין נשארים בריאים?


הכינו מראש בחירות בריאות לנשנש מול הטלויזיה


10 הצעות לכיבוד בזמן צפייה מול הטלויזיה בכדורגל


1. פלטת ירקות חתוכים - ירקות הם נשנוש מאד בריא שאפשר לאכול ממנו יחסית הרבה, ליהנות מויטמינים מינרלים וסיבים תזונתיים במעט קלוריות יחסית. ירקות חתוכים גם יכולים להיות כיבוד מאד יפה ואסטטי שמושך את העין ומעודד אכילה בריאה. הירקות המומלצים: מקלות גזר או גזר בייבי, גם גזר גמדי יכול להתאים, פרוסות קולרבי, מקלות סלרי, עגבניות שרי, מלפפון, גמבה בפרוסות (אפשר לגוון בצבעים), לבבות דקל חתוכים, מלפפון חמוץ חתוך לפרוסות/עיגולים ואפילו להכין מראש ירקות מוחמצים (או לקנות) כמו ראשי כרובית קטנים ורצועות כרוב.


2. מטבלים בריאים - יכולים להשתלב לצד הירקות: טחינה, גבינה לבנה פשוטה עם בטעימים (שום, שמיר, זיתים) חומוס, גווקאמולי, קוטג', מטבוחה, סלט רומני, ממרח פלפלים ועוד.

3. קרקרים עשירים בסיבים תזונתיים או פריכיות - קרקרים מקמח מלא או/ו פריכיות אורז קטנות טבעיות או בטעמים כמו עם תוספת מלח או/ו שמן זית וזעתר, מתאימים מאד להשתלב במטבלים ליד הירקות.


4. גבינות רזות - אפשר לנשנש או למרוח על הקרקרים. מומלץ לשלב עד 5-9% כאשר כאן אפשר בהחלט לגוון ולשלב גבינה בולגרית, צפתית פטה ועוד. אפשר גם להכין מתבלים עם עישבי תיבול על בסיס יוגורט 3% בשילוב עירית, בזיליקום, שמיר, כוסברה, פטרוזליה ועוד.


5. קלחי תירס מבושלים - ממליצה לחתוך מראש לעיגולים קטנים שקל להחזיק ולנשנש.


6. קערה עם פולי סויה אדממה מבושלים - אפשר להוסיף מלח גס מלמעלה.


7. גרגירי חומוס מבושלים - אפשר גם מתובלים בכמון/מלח/פלפל שחור.


8. פירות יבשים ללא תוספת סוכר – תמרים, צימוקים, משמש, תאנים, חמוציות, משמשים, אננס, מנגו ועוד. נסו לבחור את הפירות ללא תוספת סוכר וחומרים משמרים.


9. שתייה - נכון שרבים שותים מיצים מתוקים או בירות, אבל צריך גם לתת כבוד למים ולמשקאות היותר בריאים. למשל, לשלב בתוך המים לימון, נענע, לימונית ועוד. גם הכנה של אייס-תה תה ירוק או/ו חליטת עלים לתה ולגרוס קרח בבלנדר יכולה להיות הנאה גדולה משתיה בריאה.


10. פיצוחים טבעיים ולא קלויים - הפיצוחים מאד בריאים אך מכילים כמות גבוהה של שומן וקלוריות. כאשר אוכלים אותם קלויים ומלוחים, הדבר מוסיף עוד קלוריות ואף כמויות גדולות מאד של מלח. בחרו את הפיצוחים שלכם הכי טבעיים בלי תוספות. כן, אפשר לייבש אותם

גני התערוכה תל אביב

קניון G יקנעם

יעל דרור

טלפון: 054-6747711

  • White LinkedIn Icon
  • White Yelp Icon
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

© 2016 by Yael Dror