סיפור הצלחה: האימונים בלבד לא מספיקים, להרגיש אחרת עם הגוף באחוז שומן נמוך

עודכן ב: לפני 4 ימים


ראיון עם ערן קובי


ערן קובי הגיע אלי לקליניקה ביקנעם בשיא הגל השני של הקורונה (ממש לפני כניסת הסגר של החגים) עם הודעה שהוא חייב לרדת במשקל ולראות ריבועים בבטן. אמר שמרגיש לא טוב עם הגוף למרות שעושה המון אימונים וממש קורע את עצמו בכל פעם (3 שעות אימון, עד 23:00 בלילה!).


ירידה של 20 קג עם דגש על התאמת התזונה לאימונים כדי הוריד אחוזי שומן

סיפר לי שכבר ירד לבד 10 ק״ג לפני שהגיע אלי (התחיל מעל 100 ק״ג) ועכשיו הוא צריך עזרה מקצועית כדי להמשיך ולעשות את זה נכון. הדבר הראשון שהתמקדנו בו היה לדייק את התזונה ביחס לאימונים שעשה. דיברנו על חשיבות הדיוק בשני מישורים עיקריים: בכמויות האוכל וזמני האכילה ביחס לאימון. גם לגבי סוג האימונים המלצתי להגביר את האירובי ולא לבצע כל הזמן רק אימוני כוח כבדים בהם היה כבר מאד מנוסה.


נפגשנו בהתחלה כל 2-3 שבועות אבל לאחר מכן ריווחנו לתדירות יחסית נמוכה של פעם בחודש-חודשיים כי זו המסגרת התומכת שהייתה טובה לערן. הוא היה מאד ממושמע עם התפריט ואף הקפיד מיוזמתו על שקילה יומית (אני לא מחייבת זאת כחלק מהתהליך). הפגישות שלנו כל 4-8 שבועות עזרו לערן לקבל ״כיוון קריאה״ איפה הוא נמצא, להבין מה היה השינוי בשריר ובאחוז השומן ולהתאים את התפריט.


בהתחלה ערן לא רצה תפריט מגוון. היה לו לנוח בתפריט בסיסי קבוע שהוא מכין מראש ויודע איך להתנהל איתו ללא צורך בגיוון או שינויים גדולים. בהמשך, גיוונו יותר ושילבנו מספר אופציות בכל ארוחה על מנת לאפשר שילובים וגיוונים בתפריט.


העבודה עם ערן היתה מאד מעניינת כי הוא דרש להבין ולהיכנס לעומק לתהליכים שעשה. לבחון את השינויים הפיזיולוגים המתרחשים בגופו ולהתאים את התזונה לכל שלב ושלב. אני חושבת שהידע המקצועי וההבנה של התהליכים שגופו עבר עזרו לו להתגייס ולעשות את השינוי התזונתי לאורך זמן. גם התוצאות המהירות והשינויים שהרגיש בגופו היו גורם חיובי להתמדה ולמוטיבציה הגבוהה ששמר עליה לאורך זמן.


עבדתי עם ערן חצי שנה בהם ירד 11 ק״ג ו-6 אחוז שומן (כאמור, התחיל לבד וסה״כ ירד 20 ק״ג) ובנוסף ירד 10 ס״מ בהיקף הבטן (!). גם לאחר סיום התהליך המרכזי של החצי שנה ביחד, אנו שומרים על קשר וערן מגיע מידי פעם לפגישות על מנת לבחון את מצבו ולהבין איך להמשיך להתקדם ולשמור על ההישגים היפים.

ביקשתי מערן לענות על כמה שאלות כדי לשתף גם אותם בדרך המדהימה שעשה ולהראות את זווית הראיה שלו על הקשיים והחיזוקים החשובים בתהליך זה.


התשובות של ערן:


איך קבלת את ההחלטה להתחיל תהליך לירידה במשקל?

תהליך קבלת ההחלטה לקח זמן. בשלב מסוים הגוף הפסיק להגיב לתזונה של גיל 18 ותכנית האימונים גם לא שיפרה את המצב יותר מדי. לאחר אין סוף הערות מהסביבה ומהבית והרגשה אישית של מוגבלות וחוסר שביעות רצון מהמראה , ובנוסף המשקל הגיע למימד שלא נראה בעבר מעולם 100 ק"ג. הגיעה ההחלטה לעשות שינוי.

האם היה אירוע מסוים או שזה היה תהליך פנימי של הבשלה?

לא היה אירוע מסוים. זה תהליך ארוך של הבנה שככה אי אפשר להמשיך. או במילים שאמרה לי יעל בפגישה הראשונה כשהורדתי חולצה "טוב, זה לא לעניין". בדיוק כמו שהרגשתי.

מה היו הדברים שהיה הכי קשה לך לוותר/לשנות כדי להצליח בתהליך?

למען האמת לא היה קשה בכלל. הייתי נחוש מאד להצליח ולקחתי את העניין ממש ברצינות. עבדתי תקופה ארוכה מהבית בגלל הקורונה ולקחתי את התקופה הזאת כניסוי מדעי: דיאטנית ו- 3 אימונים של 3 שעות בכל פעם בשבוע. שקילת המזון והכנתו מראש לכל יום ושקילות יומיות. למען האמת, התוצאות הגיעו במהירות וזה נתן מוטיבציה להמשך.

מה היו 5 הדברים שהכי עזרו לך בתהליך?

בהתחלה:

1. תפריט מוגדר עם חלוקה יומית וזמנים.

2. תכנית אימונים קפדנית ששילבה אימוני כח ואירובי.

3. בקרת שקילות יומית ומעקב תזונאית תקופתית.

4. תוצאות נראות לעין והתקדמות פרוגרסיבית בתהליך. וכמובן גם כושר.

5. תמיכה מהסביבה; משפחה וחברים שרואים את התוצאות טוב ממך. במיוחד כאלה שלא פגשת מספר חודשים. הם רואים קפיצות אדירות בתהליך ומפרגנים.

ובסוף,

מספיק ידע ויכולת להתקדם או לשמר ע"י הבנה של מה אני עושה? מה אני אוכל? מה המטרות שלי? ולהמשיך לבד לאורך זמן.

תהליך הירידה שלך הוא לא ״דיאטת כסח״ מהירה אלא תהליך לאורך זמן, איך מגייסים כוחות לתהליך שלוקח יותר זמן?

אז מה שהכי עזר זה קודם כל הליווי התזונתי. הקפדה על תזונה בהתחלה לפי תפריט מוגדר מראש ולאחר מכן לפי תפריט שבנוי מהמון חלופות. כמובן גם האימונים עזרו בחיטוב ובירידה בהיקפים. השינוי במראה והחלפת קולקציית הבגדים 3 או 4 פעמים בשנה (!). המחמאות מהסביבה שמרימות ונותנות כוח גם כשלא תמיד יש.


כמובן שיש עליות וירידות. לאחר ירידה של 21 ק"ג המשקל נתקע ולא ירד יותר. לאחר זמן מה אפילו עלה ב2 או 3 ק"ג וב-20 אחוז שומן. בשלב מסוים החלטתי שאני רוצה לבדוק בצורה מדעית הרכב גוף ובדיקה מטבולית על מנת לדייק את התהליך ולבדוק למה אני לא יורד עוד. תוצאות הבדיקה היו מעודדות מאד 18 אחוז שומן ( כלומר העליה במשקל הייתה במסת שריר ובמקביל ירידה בהיקפים).


אני מבין שאני במקום טוב בתהליך ועדיין מדייק אותו. עובד עם אפליקציית my fitness pal ומתעד תזונה, מים ואימונים. נמצא בדיאטה היפוקלורית ובתוכנית אימונים קפדנית. שומר כבר כמעט שנה על המראה והגזרה: ממכנס 44 ירדתי ל28! מציב לעצמי יעד חדש לשנה הבאה : להגיע ל-16 אחוז שומן.


בכל התהליך ליוותה אותי יעל שדאגה לשמור אותי בפרופורציות ושלא אשתגע יותר מדי ומהר מדי. נפגשנו כמעט כל חודשיים והתוצאות מדהימות.



115 צפיות0 תגובות