סיפור הצלחה: להצליח לרדת במשקל לאחר הלידה למרות ״אתגרי הקורונה״

עודכן ב: לפני 4 ימים

ראיון עם ליטל מוזס



את ליטל מוזס פגשתי לראשונה בשיא הגל השני של הקורונה- יוני 2020. היא פנתה אלי אחרי לידה ורצתה לרדת במשקל בצורה בריאה. מדובר בלידה שלישית והיא הרגישה שהמשקל לא יורד בקלות כמו בפעמיים הקודמות.


תזונה בריאה לירידה במשקל אחרי לידה שלישית

לא מעט אתגרים עמדו בפני ליטל- תקופת הקורונה, סגרים בבית עם הקטנים, הקשיים אחרי לידה וההנקה וכמובן הסתגלות לסטטוס החדש ״אמא לשלושה״. כאשר דיברתי עם ליטל התרשמתי מהמוטיבציה שלה והרצון האמיתי לעשות שינוי בריא. החלטתי שאני מתגייסת ועוזרת לה בתהליך החשוב הזה.


ביחד מצאנו את הנוסחה הנכונה לליטל והיא ירדה 10 ק״ג ב- 4 חודשים, ואף המשיכה לרדת עוד 2 לאחר שסיימנו את מסגרת המפגשים, פשוט כי שמרה על השגרה של התזונה והאימונים. שינוי מרשים נוסף היה הירידה של 7% אחוזי השומן בתקופה זו של 4 חודשים. ליטל התחילה להתאמן (אירובי/TRX) במקביל לתהליך השינוי התזונתי ואחוזי השומן ירדו ועצבו את הגוף שלה בצורה בריאה ונכונה. אחד הסיפורים הכי מצחיקים שליטל סיפרה לי לאחר שירידה במשקל היה שאנשים שלא ראו אותה כמה חדשים (כן, תקופת הקורונה והסגרים...) לא הכירו אותה! חשוב מרחוק שהיא נערה בת 16...


הסיפוק הכי גדול שלי בעבודה עם ליטל היה היכולת להתגבר ביחד איתה על כל האילוצים והאתגרים הרבים, לא לוותר ולמצוא את הדרך לעזור לה להגיע למקום בו היא מרגישה טוב עם הגוף שלה ועם שגרת האכילה במסגרת המשפחתית (וגם כאשר חזרה לעבודה אחרי חופשת הלידה).


בקשתי מליטל לענות על כמה שאלות כדי לעזור לעוד אנשים לעשות את השינוי ולהבין איך מתמודדים על ההחלטה והביצוע של תהליך השינוי התזונתי שלפעמים הוא בכלל לא פשוט.


שאלות:

איך קבלת את ההחלטה להתחיל תהליך לירידה במשקל? האם היה אירוע מסוים או שזה היה תהליך פנימי של הבשלה?

קיבלתי את ההחלטה להתחיל תהליך ירידה במשקל לאחר הריונות ולידות צפופים יחסית (שלושה ילדים תוך 5.5 שנים), בשילוב תקופת הקורונה.

כ-6 שבועות לאחר הלידה השלישית, היה סגר במשך חודשיים בעקבות מגפת הקורונה, ומצאתי את עצמי לבד עם שלושה קטנטנים בבית. מיותר לציין שלא היה לי זמן לכלום והרגשתי שאני במעין תקופת הישרדות. הארוחות שלי התבססו על שאריות אוכל של הילדים, ועל להספיק להכניס משהו לפה (כל דבר שנמצא בהישג יד) לפני שאצטרך לעבור למטלה הבאה. כמובן שגם השינה בלילה לא הייתה טובה ולא רציפה, אז גם הרגשתי צורך גדול במתוק כדי להכניס אנרגיה לגוף. באיזשהו שלב כשהבנתי שהקורונה תישאר בסביבה עוד הרבה זמן, הגעתי להחלטה שאני לא מוכנה להמשיך להיות "פח זבל" של כל השאריות אוכל של הילדים שלי. בנוסף, גם הרגשתי צורך לצאת מדי פעם לשעה מהבית כדי להתאוורר, שכן הייתי עם הילדים 24/7 והרבה לבד, ואז גם החלטתי לצאת להליכות, כדי לנקות את הראש, להתאוורר ולחזור אמא טובה יותר לילדיי.

בעת הזו, הייתה גם תקופה קצרה בין הסגרים, שבה הגיעו אלינו חברים לביקור. החברה היא מאמנת כושר ומאוד מחוברת לענייני התזונה והכושר הגופני. היא דרבנה אותי להתחיל תהליך מסודר של ירידה במשקל, הכולל פעילות גופנית קבועה ותפריט מובנה. נסענו ביחד לקנות בגדים, וכמובן שלא הייתי מרוצה מהנראות שלי, והחלטתי שאני נכנסת לתהליך בכל הכוח.

בשלב זה, החלטתי לפנות לגורם מקצועי שילווה אותי בתהליך, שכן אני מניקה ורציתי לרדת במשקל אך לעשות זאת בצורה מבוקרת ובאופן שלא יפגע בהנקה או בתינוק. קיבלתי המלצות חמות על יעל דרור ומאז.. עליתי על הגל!!


מה היו הדברים שהיה הכי קשה לך לוותר/לשנות כדי להצליח בתהליך?

הכי קשה היה לי להקפיד על משמעת מים (ועדיין). חייבת לומר שאני עדיין לא תמיד מצליחה להקפיד על זה, אבל עדיין הצלחתי לרדת יפה במשקל ולשמור עליו..

בנוסף, התפריט היה כל כך נכון ומדויק לאורח החיים שלי (אכילה בחד"א, ארוחות עם ילדים וכו'..), כך שלא הרגשתי שמאוד קשה לי לשמור עליו. מה שיותר היה לי קשה זה באירועים מיוחדים או סופי שבוע לא לאכול דברים שאני מאוד אוהבת. יחד עם זאת, יעל לימדה אותי שניתן לאכול הכל במינון ובמידה הנכונה, ולא יותר מפעם בשבוע.. (למשל לאכול המבורגר רק עם החלק התחתון של הלחמנייה, או בארוחת "על האש" לאכול יותר בשר וירקות ולא לאכול פחמימות ועוד..)

היה לי קשה גם להיכנס לשגרת אימונים קבועה. יעל אמרה לי שאני חייבת לעשות איזושהי פעילות ספורטיבית לפחות 3 פעמים בשבוע. תחילה היה לי לא פשוט להתמיד בזה ולמצוא זמן לזה עם שלושה ילדים קטנים בבית, אך גיליתי שהכל עניין של סדרי עדיפויות, וכשזה חשוב לי אז אני עושה את מירב המאמצים כדי שזה יקרה, ואפילו לעיתים מצליחה להכניס יותר משלושה אימונים בשבוע. גם אם זה אומר לקחת בייביסיטר לשעה, או ללכת להתאמן ב-21:00 כשהילדים ישנים...

מה היו 5 הדברים שהכי עזרו לך בתהליך הירידה כדי להצליח ולא להישבר?

1. תפריט נכון ומובנה שמותאם לאורח החיים וההרגלים שלי.

2. ליווי צמוד של יעל, תזונאית אלופה, שכלל: דיוק של התפריט בהתאם לאורח חיי ולקשיים שליוו את התהליך, מדידת ההיקפים וראייה כי ההשקעה באה לידי ביטוי בירידה מתמדת וקבלת פידבקים חיוביים וחיזוקים על הירידה המשמעותית.

3. ליווי צמוד של מאמנת כושר מהממת, שכלל: אימונים אישיים וקבוצתיים, אימונים קשים ומאתגרים ובניית כושר גופני בהדרגה ובהתמדה. היום אני מכורה!!

4. התוצאות לא איחרו לבוא והפידבקים החיוביים והמפרגנים שקיבלתי ועדיין מקבלת מהסביבה, תורמים לתחושת ההצלחה וליכולת להתמיד בתהליך.

5. ראיתי כיצד התהליך שלי משפיע על האופן שבו אני מחנכת את הילדים שלי ועל היחס שלהם לספורט ולבריאות. הילדים רוצים כל הזמן להצטרף לאימונים ולאכול דברים בריאים יותר שאני אוכלת. אני מאוד שמחה ומודה על ההזדמנות ללמד אותם כבר מגיל צעיר אורח חיים בריא ונכון, שמלמד אותם תזונה בריאה ועד כמה כושר גופני חיוני לגוף.


תהליך הירידה שלך הוא לא ״דיאטת כסח״ מהירה אל תהליך לאורך זמן, איך מגייסים כוחות לתהליך שלוקח יותר זמן?

אמנם תהליך הירידה הוא לא "דיאטת כסח" מהירה והוא דורש זמן והתמדה, אך התוצאות לא מאחרות לבוא, והן נעשות ממקום בריא וטוב. אני בטוחה שדווקא דיאטת כסח הייתה גורמת לי להישבר בקלות, משום שהייתי צריכה להימנע מהרבה דברים ולבסוף הייתי מוותרת. דווקא התהליך ההדרגתי, העובדה שלא הייתי צריכה למנוע מעצמי שום דבר ולעולם לא הרגשתי שאני מרעיבה את עצמי, או שחסר לי משהו, ושאני עדיין יכולה להמשיך בהרגלים שלי אך במסגרת ובכמויות מוגבלות, זה מה שגרם לי להתמיד בתהליך..

הפעילות הגופנית מחטבת את הגוף, והשמירה על התפריט מועילה אף היא לירידה במשקל, ופתאום אני מסתכלת על עצמי בתמונות ומרוצה ממה שאני רואה. לעומת זאת, תמונות מהעבר כמעט ולא קיימות משום שלא הייתי שלמה עם איך שאני נראית.


מה הם הטיפים שלך למי שרוצה להתחיל תהליך ירידה במשקל ולא הצליח עד עכשיו?

הטיפ המרכזי שלי הוא לא לוותר, ולא להמציא לעצמך תירוצים למה את לא יכולה. לפני התהליך, כל הזמן אמרתי לעצמי שאני בתקופה של הריונות ולידות, ולכן שחררתי את הרסן. היום אני יודעת (שבעזרת השם) להריון הבא אגיע אחרת, עם נקודת התחלה טובה הרבה יותר.

גם תמיד אמרתי שאני לא סובלת ספורט, ואין לי זמן לזה.. אבל כאמור היום אני יודעת שהכל עניין של סדרי עדיפויות והיום אני לא מוותרת על שום אימון!! ורואה את התוצאות, איך הגוף שלי התחזק והתחטב ואיך הוא קל יותר ומסוגל לעשות פעילויות יומיומיות בקלות יתר.

טיפ נוסף הוא לדעת שיש שבועות שפתאום יש ירידה קלה במוטיבציה, פחות מתחשק להתאמן, מכניסים דברים שפחות צריך לפה. הטיפ שלי הוא לשחרר גם את זה לפעמים... שבוע אח"כ לחזור לתלם כאילו לא קרה דבר, ומבטיחה שמשבוע אחד לא יקרה שום דבר בתהליך כל כך ארוך ומשמעותי..

תודה רבה ליעל המקסימה שליוותה אותי בתהליך כה מרגש ומשמעותי, ובטוחה שנפגש עוד בעתיד..:)

36 צפיות0 תגובות