סיפור הצלחה: לעשות שינוי (קטן) בתזונה ולעצב מחדש את ההיקפים

ראיון עם נלי גרינשטיין


כאשר נלי גרינשטיין פנתה אלי להגיע ליעוץ תזונה היא מיד הכינה אותי בטלפון ״אני לא שמנה אבל יש עלי כמה ק״ג שלא יורדים למרות שאני אוכלת בריא ועושה ספורט״. האמת שאני שומעת את זה הרבה מאנשים שפונים אלי ליעוץ וזה יכול להיות מאד מתסכל; מרגישים שעושים הכל נכון אבל עדין תקועים ולא רואים תוצאות. החלטתי שאני מתגייסת ועוזרת לה למצוא את הדרך לעשות את השינוי שכל כך חשוב לה.


נלי גרינשטיין- שינוי קטן במשקל, שינוי גדול בהרגשה עם הגוף

מה עושים? לפעמים צריך ״להוציא את הפינצטה״ ולעבור על התפריט כדי לדייק אותו בכמה מקומות קטנים, על מנת שהגוף יתחיל לשתף פעולה. אני חייבת לומר מראש שכל שינוי שאני ממליצה עליו מגיע מתוך מחויבות לא לפגוע בבריאות וכמובן עם חשיבה איך אפשרי יהיה לשמור עליו גם לאחר סיום תהליך הדיאטה.


כאשר פגשתי את נלי היא היתה מלאת מוטיבציה ורצון להצליח לעשות שינוי. עברנו על בדיקות דם עדכניות והתאמנו תוספים במידת הצורך. הסתכלנו ביחד על תוכנית האימונים ובנינו ביחד שלד חדש של תפריט תזונה המתבסס על מה שהיא עשתה עד היום אך אם שינויים קטנים וחושבים.


עבדתי עם נלי במשך 3 חודשים בהם שב 7 ס״מ בהיקף הבטן (!). כן, לא היתה ירידה גדולה במשקל או/ו באחוז שומן, אבל השינויים הקטנים עשו את ההבדל! היא הרגישה טוב, בריאה והשינוי התזונתי אפשר לה לאוכל לאורך כל היום, לצמצם היקפים ולא להיות חלשה באימונים.


כאשר סיימנו את התהליך בקשתי מנלי את הרשות לראיין אותה כי התהליך שעשתה מאד הרשים אותי. לפעמים יותר קל לרדת 30 ק״ג כי רואים תוצאות יחסית מהר וזה מדרבן להמשיך. עם זאת, כאשר יש מעט ק״ג לרדת זה עלול להיות הרבה יותר איטי, מאתגר ולא קל להמשיך לאורך זמן. אני כל כך שמחה שנלי הצליחה לשמור על השגרה שבנינו ביחד ולהגיע למקום בו היא מרגישה טוב עם הגוף ועם התזונה.


התשובות של נלי לשאלות שלי:


התחלת את התהליך במשקל תקין בריאותית אבל מה שבאמת הפריע לך היה היקף הבטן. מה גרם לך לפנות ליעוץ מקצועי ולא פשוט לנסות לבד?

לאחר 2 לידות תמיד חזרתי למשקל לפני הלידה באופן פשוט יחסית ,לאחר הלידה ה-3 נשארתי עם עודף של 5 ק"ג שלא הצלחתי להוריד במשך הרבה שנים. שניתי תזונה, הקפדתי על שגרת אימונים אך ה- 5 ק"ג היו עיקשים מאוד. חברה שהתחילה ללכת ליעוץ המליצה לי ליצור קשר עם יעל ולקבל יעוץ מקצועי כדי ללמוד איך מתחילים להוריד במשקל ואיך מתמידים ושומרים על התוצאות, וכך עשיתי :)


במסגרת היעוץ התזונתי, מה היו הדברים שהיה הכי קשה לך לוותר/לשנות כדי להצליח בתהליך?

במסגרת ההנחיות נדרשתי להוריד (ובשלב מאוחר יותר רק להפחית) אכילת פחמימות בשעות הערב. למצוא תפריט ערב מזין שאינו מכיל פחמימות הצריך ממני הכנות מיוחדות והיה מאתגר.


מה היו 5 הדברים שהכי עזרו לך להצליח?

1. הסברים מדעיים /פזיולוגיים שקיבלתי על מנת להבהיר את ההנחיות.

2. תוספי תזונה: ויטמין D וג'ארו דופילוס (פרוביוטיקה) על סמך בדיקות דם עדכניות.

3. תכנון הארוחות לאורך היום כך שאין תחושת רעב.

4. הירידה איטית אך ראיתי שאני מצליחה לרדת לאחר שנים הייתי במשקל קבוע

5. הוספתי אימונים -הקפדתי להתאמן לפחות 4 פעמים בשבוע


דיוק התזונה הוביל לירידה יפה בהיקפים

תהליך הירידה שלך הוא לא ״דיאטת כסח״ מהירה אלא תהליך לאורך זמן, איך מגייסים כוחות לתהליך שלוקח יותר זמן?

כשרואים תוצאות גם אם איטיות זה נותן המון מוטיבציה להמשך. לאחר שנים של משקל קבוע וניסיונות שונים ומשונים לרדת במשקל ראיתי שיש תוצאות.


מה הטיפים שלך למי שרוצה להתחיל תהליך ירידה במשקל או/ו שינוי היקפים ולא הצליח עד עכשו?

כמו שמאמר איינשטיין: טיפשות זה לנסות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות בכל פעם. הטיפים שלי להצלחה:

• להוסיף אימונים נוספים

• לצרוך אוכל איכותי

• לא להגיע למצב של רעב

• לשתות המוןןןןן מים!

• להיעזר באיש מקצוע שיכול להסביר איך ולמה יורדים במשקל




98 צפיות0 תגובות