מתכונים

כרובית מלמעלה עם מפית.jpeg

פרחי כרובית אפויים עם פירורי לחם וסובין שיבולת שועל

5-6 מנות

קטגוריות:  צמחוני, עשיר בסיבים תזונתיים, דל קלוריות, דל פחמימות

צילום: תמר גריין

 

לנשנש פרחי כרובית מצופים בפירורי לחם זו אחת המנות שאני הכי אוהבת. בתור ילדה אהבתי מאד את הגרסה המטוגנת... אבל כאשר גדלתי והבנתי את כמויות השמן הגדולות שיש במנה חיפשתי חלופה יותר בריאה. כאשר ניסיתי את הגרסה האפויה של פרחי הכרובית מאד אהבתי את התוצאה והחלטתי לשדרג את המנה מבחינה תזונתית על ידי הוספה של סיבים תזונתיים מאד בריאים של שיבולת השועל.

היתרון של סובין שיבולת השועל שהוספתי למנה הוא לא רק באיכות הסיבים |(נחשבים לסיבים מסיסים שמסייעים להורדת כולסטרול ומספקי שובע לאחר הארוחה), אלא גם בכך שהם משתלבים נהדר במנה בלי ליצור התנגדות מצד ילדים או אנשים שפחות מחפשים את הצד הבריאותי של המנה.

סיפור קטן- כאשר עשיתי ביחד עם תמר גריין את יום צלומים למתכונים שלי, אני חייבת לומר שהמנה התחסלה (!) עוד לפני שסיימנו לצלם. כן, היה קשה להתאפק לא לנשנש...

 

המצרכים:

  • ראש גדול כרובית- לחתוך לפרחים בינוניים (גודל אגרוף של ילד).

  • 1-2 ביצה

  • חצי כוס פרורי לחם

  • 3 כפות סובין שיבולת שועל

  • חצי כפית שטוחה של כמון

  • 1/3 כפית מלח

  • מעט פלפל שחור

  • מעט שמן לשימון נייר האפייה או תרסיס שמן קל לאפיה.

 

אופן ההכנה:

מבשלים את ראשי הכרובית 15 דקות במים רותחים או כ-10 דקות במיקרו כדי לרכך מעט.

מערבבים את הביצה עם התבלינים (כמון, מלח, פלפל שחור) וטובלים את רשאי הכרובית בבלילה.

מערבבים את פרורי הלחם עם סובין שיבולת שועל וטובלים בעדינות את ראשי הכרובית לציפוי או מפזרים מלמעלה לראשי הכרובית לאחר שנטבלו בביצה.

מסדרים את פרחי הכרובית על נייר אפיה משומן בתבנית אפייה (למרוח מעט שמן במברשת).

אופים בחום בינוני 180 מע״צ למשך 50-60 דקות.

טיפ: ניתן לעלות את החום בתנור ל-10 דקות האחרונות ל-200-210 מע״צ, כדי להשחים את ראשי הכרובית.

 

 

ערכים תזונתיים:

המנה נחשבת לירקות עם מעט פחמימות ותוספת יפה של סיבים תזונתיים, לכן בפעול כמות הפחמימות הזמינות במנה בפועל נמוכה.

יכול להתאים מאד עבור ילדים לאכילה בארוחה לצד מנה עיקרית או כנשנוש נחמד שאפשר לאכול גם בידים.

בתאבון!

יד מחזיקה כרובית.jpeg
כרובית מבט עילי.png