מתכונים

IMG_20211106_122131_281.jpg

תבשיל עדשים עם גזר ותפוח אדמה
6-8 מנות

קטגוריות: ללא גלוטן, צמחוני, עשיר בסיבים תזונתים, עשיר בחלבון ממקור צמחי

בתנ״ך מספרי שיעקב קנה את הבכורה עם ״נזיד עדשים״. אני לא יודעת באיזו גרסה הוא הכין אותו בימי קדם אבל מה שבטוח הוא שאת הגרסה הזו כשאני מכינה הילדים של ממש ״טורפים״.

מדובר במתכון מאד פשוט שלא דורש הרבה הכנות (אין צורך להשרות את העדשים מראש) וגם ברגע שהוספתם את המים לבישול, פשוט סוגרים את הסיר ומכבים אחרי 50 דקות.

קל ופשוט ומאד טעים!

 

המצרכים:
•    כוס עדשים ירוקות 
•    בצל חתוך לקוביות
•    2 גזרים חתוכים לפרוסות עגולות
•    1 תפו"א בינוני חתוך לקוביות בינונית-קטנות.
•    1-2 כפות שמן (לטיגון הבצל)
•    2 כוסות מים רותחים
•    כפית שטוחה של מלח
•    כפית כמון
•    פלפל שחור גרוס גס- לפי הטעם.

אופן ההכנה:
מטגנים את הבצל בסיר עם השמן עד שמזהיב.
מוסיפים את קוביות הגזר ותפו"א לסיר ומערבבים בעדינות. סוגרים את המכסה למשך 5 דקות (מערבבים מיד פעם).
מוסיפים את העדשים לסיר ומערבבים.
מוסיפים 2 כוסות מים רותחים ומערבבים (לוודא שהמים מכסים היטב את התבשיל).
מכסים את הסיר, מביאים לרתיחה, ומורידים את אש לעוצמה נמוכה.
מוספים תבלינים: כמון, מלח ולפלפל ומערבבים.
סגרים את המכסה ומבשלים למשך 40-50 דקות על אש נמוכה.
אם התבשיל נראה לכם נוזלי מידי לאחר 40 דקות של בישול, אפשר לפתוח את המכסה לעוד 10-15 דקות בישול כדי לאפשר לנוזלים העודפים להתאדות. המטרה היא לקבל תבשיל סמיך אך לא יבש מידי.


טיפים:
בצל- אם אתם לא חובבי בצל, אפשר להוריד מהתפריט בלי לפגוע יותר מידי בטעם של התבשיל (גם אצלי במשפחה יש כמה שלא אוהבים בצל... אז כאשר הם באים לארוחה אני פשוט מוותרת עליו).
גיוון עדשים- אני בדרך כלל משתמשת כאן בעדשים ירוקות יבשות אבל אפשר לשלב כמה סוגים של עדשים אם רוצים לגוון.
חלבון מלא- שילוב תבשיל העדשים עם מקור של דגן בארוחה (אורז/חיטה/קוסקוס/בורגול) יצור השלמה של החלבון ולספיגה הרבה יותר טובה שלו בגוף.

בתאבון

IMG_20211106_122131_221.jpg