top of page

איך שורפים קלוריות בזמן שאוכלים?


זה נשמע אולי קצת כמו פנטזיה או כמו טריק של עצלנים, אבל אפשר בהחלט להגביר את קצב שרפת הקלוריות היומיות בעזרת אוכל ולא רק ע"י מאמץ גופני בחדר הכושר או תוך ריצה בחוץ.


הטריקים לאכול ולרזות באותו הזמן


איך זה קורה?

מאד פשוט - כל שריר העובד בגוף שורף קלוריות. זה לא משנה אם זה שריר שרצינו לנפח או סתם שריר שעובד כדי לעזור לנו לחיות (למשל שריר הלב...). על חלק מהשרירים אנו שולטים (למשל מנפחים את החזה, מגדילים את שרירי הגב כדי לקבל גוף משולש ועוד) ועל אחרים איננו שולטים (השרירים שעל דפנות כלי הדם, שריר הנשימה ועוד) אבל זה לא משנה אם שולטים עליהם או לא, כל שריר שזז שורף קלוריות!


איזה שריר אנו מפעילים הרבה אך לא תמיד שמים לב שאפשר לנצלו לשרפת קלוריות נוספת?

תשובה: שרירי מערכת העיכול!

כן, כן זה אולי נשמע מוזר אך כל תנועה של השרירים בקיבה, הקולטת מזון ומפרקת אותו, בפועל גם שורפת קלוריות!


מה, יש אוכל שורף קלוריות?

דבר ראשון- כן!

דבר שני- נא להירגע!

אין שוקולד כזה או ממתקים אחרים שעושים את העובדה הקשה בשבילנו.


מה באוכל שורף קלוריות?

מזון עשיר ב"סיבים תזונתיים" דורש הוצאה אנרגטית גבוהה יותר מהקלוריות הנכנסות לגוף, בפועל. יש מושג הנקרא "DIT" שמגדיר את כמות הקלוריות היומית ה"מתבזבזת" על תהליך העיכול. בדרך כלל מדובר על כמות השווה ל- 10% מסה"כ הקלוריות היומיות שהגוף צורך. כאשר מעלים את כמות הסיבים בתפריט אפשר להעלות את ה-DITמעל 10% (טוב לדיאטה...).


דוגמאות: ירקות (בקליפה יש סיבים- לא לקלוף בעת הכנת הסלט!), ירקות עליים וגבעולים (חסה, סלרי, עלי ביבי, פטרוזיליה, תרד וכו').


מה עוד שורף קלוריות?

גם מאכלים "מלאים" גורמים לשריפת קלוריות מוגברת למרות שלא מבטלים את הערך הקלורי של המאכל כולו: כמו לחם מלא, אורז מלא, דגני בוקר מלאים, פריכיות אורז וכו'.

אפשר כמובן להוסיף את הסיבים מחוץ למזון, על מנת להעלות את כמות הקלוריות הנשרפות (טריק ידוע בדיאטות)- סובין חיטה, סובין שיבולת שועל, פשתן טחון, בנפייבר, פסיליום ועוד.


האם כדאי לשלב מדי פעם מזון עם סיבים (ולא רק חסה)?

תשובה: כן!

מי שאוכל מעט ארוחות ביום "מבזבז" פחות קלוריות במהלך היום ולכן עלול לפגוע בדיאטה. שילוב של מזון עשיר בסיבים בארוחות המרכזיות ובארוחות הביניים משפר את חילוף החומרים אך חשוב גם, מבחינה בריאותית, לחיזוק שריר מערכת העיכול ומניעת מחלות (סוכרת, מחלות לב ודם, סרטן המעי הגס וכו').


מסקנה מהשטח (כדי שלא נראה כמו חסה ירוקה בסופו של יום)?

מכאן שאם אינכם אוהבים חסה....אפשר לנשנש ירקות אחרים, קליפות של פירות (אני, למשל, מאד אוהבת את הקליפות של התפוחים כאשר מכינים עוגה...) או סתם גבעולי סלרי, פרחי כרובית או ברוקלי ולהרגיש איך הקיבה עושה אימון יומי חזק ויעיל.


עוד טיפ חשוב

צריכה גבוהה של סיבים בלי שתייה מספקת, עלולה להזיק במקום להועיל!

צריכה עודפת של סיבים ללא שתייה בכמות רבה, עלולה לגרום ל"פקק"! כלומר לעצירות, נפיחות, גזים וכאבי בטן. אם החלטתם על העשרת התפריט בסיבים, הקפידו על שתייה רבה של עד 12-10 כוסות מים ביום!

38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page