top of page

סיפור הצלחה בזכות התזונה: לסיים אימוני ריצה ארוכה בלי כאבי ראש חזקים

ראיון עם אליה גוט לוריא


אליה לוריא הגיעה אלי לקליניקה במדיקס לאחר שהאזינה לפודקאסט ״קצב דיבור״ בו דיברתי על תזונה באימוני ריצה. היא התקשרת וספרה שהיא עושה אימונים לחצי מרתון אבל סובלת מאד מכאבי ראש חזקים לאחר כל ריצה ארוכה. היא סיפרה שזה הפך להיות סיוט ופוגע בכל היכולת שלה לתפקד במשך כל היום. כאבי הראש היו גם בסופי שבוע וגם במהלך השבוע כאשר היא עובדת כפיזיותרפיסטית באיכילוב.


תזונה אחרי אימון מנעה את כאבי הראש החזקים

שלב ראשון בקשתי מאליה לבצע בדיקות דם עדכניות כדי לוודא שאין חסרים תזונתיים ולמלא שאלון אישי שנתן לי מידע על: תוכנית אימונים, תפריט יומי, שעות שינה, תוספים ועוד. כל אלו התבקשה אליה להכין לקראת הפגישה הראשונה על מנת שאוכל להבין טוב יותר מה היא עושה בפועל. שאלון זה היה הבסיס עבורי בשלב ראשון לנסות לאתר איפה צריך לעשות שינויים בתזונה כדי להתמודד עם כאבי הראש החזקים.


בפגישה הראשונה עם אליה בנינו ביחד תפריט יומי המותאם לאימונים ולסדר היום האינטנסיבי שלה בעבודה באיכילוב. שמנו דגש רב על זמני האכילה ביחס לאימון וגם במהלך היום העבודה. חידדנו את נושא ״מילוי מאגרי הגליקוגן״ בשרירים אחרי אימונים ארוכים עם דגש מיוחד להנחיות זמני האכילה וסוג המזון. שמנו גם דגש על חשיבות החזרת הנוזלים ותוספים במידת הצורך. עם התוכנית הזו יצאה אליה מהפגישה הראשונה כדי להתנסות למשך חודש בשינויים התזונתיים עם האימונים. לאחר חודש נפגשנו שוב על מנת לעבור על התוכנית התזונתית, לעשות הערכת מצב מחודשת ולבחון האם היא עובדת והאם צריך לעשות שינויים נוספים.

בפגישה השניה שלנו נדהמתי לראות את השינוי. אליה ספרה לי שכאבי הראש חלפו לחלוטין! איכות הריצה עלתה, ההרגשה שלה השתפרה וגם הזמנים באימונים מאד השתפרו. היא היתה בעננים! הרגישה בכושר שיא וחשה שעכשו היא מסוגלת לשמור על שגרת אימונים טובה בלי כאבי ראש או תחושות רעב חזקות תוך כדי יום העבודה.


היה לי חושב לשאול את אליה כמה שאלות כדי להבין איך היא נגשה לשינוי התזונתי ולתת כלים והמלצות לאנשים אחרים הסובלים מבעיה דומה של התאוששות אחרי אימונים. כמובן לשמוע מה עבד טוב עבורה ואיך היא מסכמת את השינוי התזונתי ביחס לאימונים.


שאלות:

מדוע בחרת להגיע ליעוץ תזונה?

התחלתי להתאמן לחצי מרתון ובסוף כל יום אימון של ריצה ארוכה הייתי מסיימת עם כאב ראש נוראי שהייתי חייבת לקחת משכך כאבים, אחרת לא הייתי מסוגלת להמשיך לתפקד. באופן קבוע ועקבי- לאחר ריצה ארוכה, חייבת כדור.


תזונה היא חלק בלתי נפרד מתוכנית האימונים וההנאה שבספורט

מה היו השינויים הכי משמעותיים שעשית בתזונה ואיך הם השפיעו על הגוף?

פעם ראשונה בחיי שהתפריט שאכלתי היה מסודר כך שלא הגעתי יותר למצב של רעב קיצוני עם הלשון בחוץ. הרגשתי שאני מספקת לגוף שלי את מה שהוא צריך. קודם כל מטרת העל הושגה במלואה; כאבי הראש חלפו לחלוטין! בנוסף לכך, הרגשתי הרבה יותר חיונית ביום יום האינטנסיבי שלי בעבודה (עובדת כפיזיותרפיסטית, מה שכולל הרבה עבודה פיזית), ובחיים האישיים. זו הייתה מתנה.


האם היו דברים בתזונה שהיה לך יותר קשה ליישם?

האמת שהתפריט הותאם לי בצורה כזו שלא הרגשתי קושי לדבוק בו. הוא היה מאוד מותאם לסדר היום שלי ולדברים שאני אוהבת.


איך השינויים בהמלצות התזונה גרמו לך הרגיש ביחס לאימונים? האם הצבת מטרות חדשות? שינוי תוכנית אימונים?

כאמור, הכי חשוב שכאבי הראש חלפו, פרט לכך הרגשתי שהיכולות שלי באימונים עולות. ואכן "העזתי" להציב יעדים גבוהים יותר עבורי.


מה הטיפ הכי חשוב בתזונה בעינייך עבור מי שרוצה להצליח לשמור על שגרת אימונים ארוכים?

מבחינתי הטיפ הכי חשוב- לא לחיות במצב של "הישרדות" . לא להגיע למצב שכבר רואים כוכבים מרוב רעב בגלל שלא הספקנו/לא נערכנו. הגוף זו המכונה שלנו, במיוחד לאלה שעוסקים בפעילות גופנית, או עובדים בעבודה פיזית כמוני. אין סיבה שלא לספק לגוף את מה שהוא צריך.




159 צפיות0 תגובות
bottom of page