top of page

6 רעיונות לתפריט בריא ללימודים מהבית

הכי קל לאכול קורנפלקס או לנשנש איזה חטיף אבל מכיוון שהלמידה מהבית הפכה להיות חלק מהשגרה של הילדים, כדאי להתחיל לבנות תפריט מסודר לשעות הרבות שהם בבית.

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר YNET בתאריך 6.9.20



לתכנן נכון את האוכל גם כאשר לומדים בבית

למרות הקושי שבלמידה מהבית, זו דווקא יכולה להיות הזדמנות נהדרת לבנות שגרת אכילה בריאה לאורך יום הלימודים. כבר לא צריך לריב איתם לקחת את הכריכים בתיק ולחשוש שישכחו את האוכל בבית. הילדים בבית, האוכל בבית ויש כאן פוטנציאל גדול לבנות תפריט בריא עם הרבה אפשרויות תזונתיות שלא היו קודם.

שווה לנצל את הימים של תחילת שנת הלימודים כדי לבנות ביחד עם הילדים תפריט אכילה יומי בריא שיתאים לגיל הילד ולמשך זמן הלימודים. השהייה בבית לא אומרת שארון הממתקים הוא היעד הקבוע של הילד בין השיעורים.


6 כללים לבניית תפריט אכילה בריא ללימודים בבית:


1. לא קמים חמש דקות לפני תחילת הזום

חשוב לתת מקום לארוחת בוקר. לתכנן עם הילד קימה לפחות 45-30 דקות לפני השיעור הראשון על מנת להספיק להתארגן בבוקר ולהקדיש לפחות עשר דקות של אכילה בנחת לפני שהוא צריך להתחבר לשיעור. אפילו תוספת קטנה כמו פרי טרי, תמר או יוגורט יכולים לעשות הבדל גדול בתחילת היום.

נכון, זה לא תמיד קל להעיר אותם בבוקר, אבל תכנון נכון ייתן להם את האפשרות להגיע מספיק ערניים לשיעור הראשון בלי לדלג על ארוחת הבוקר.


2. ארוחה בוקר שפותחת נכון את היום

לא חייבים להעמיס ארוחה גדולה מיד עם הקימה, אבל כן חשוב לאוכל מזון שיכלול חלבון ופחמימות בשילוב עם שתייה. למשל פרוסה/טוסט/ביצה/טונה או דייסת קוואקר עם חלב. אפשר לגוון ביוגורט עם פרי וגרנולה או חביתה עם ירקות, גבינות ולחם מלא.


3. לא לשכוח את השתייה

כמו שלוקחים לבית הספר בקבוק מים, חשוב מאוד להכין בקבוק מים שישב ליד הילד במרחק נכון מהמחשב. מומלץ להציב ביחד עם הילד מטרות שתייה. למשל אם מדובר על בקבוק של 500 מ"ל מים, להקפיד לסיים אותו עד השיעור השעה 12:00. לאחר מכן למלא את הבקבוק שוב ולהמשיך לשתות עד ארוחת הצהרים. כאשר הם בבית אפשר להוסיף קוביות קרח או פלחי לימון/עלי נענע. הימנעו ממיצים, משקאות תוססים ותרכיזי מיץ.


4. תכנון ארוחת עשר

חשוב לבדוק מה המערכת מראש ולהבין מתי יש הפסקה שמאפשרת "הפסקת עשר" ולתכנן עם הילד מה הוא אוכל בהפסקה זו. אפשר כמובן כריך אבל דווקא בגלל שאנחנו בבית אפשרות הגיון הרבה יותר גדולות. למשל לנגב חומוס עם קרקרים או יוגורט עם גרנולה ופירות (אם לא היה בבוקר).

גם סלט ירקות עם ביצה קשה ולחם או קרקרים יכול להיות בבית בזמן ההפסקה. יש הרבה אפשרויות וצריך ביחד עם הילד לחשוב מה הכי יתאים עבורו לאכול בשלב זה של היום. כמובן שאם הוא עדין מעדיף כריך עם חלבון וירק, זו תמיד אופציה שיכולה להיות מוכנה במקום (או מראש) בהפסקת עשר גם כאשר הם בבית.


5. נשנוש קטן להפסקות הקצרות

אפשר וחשוב לתכנן ארוחות ביניים קטנות להפסקות קצרות כדי לא ליצור פערים גדולים מדי לאורך היום שעלולים לגרום לרעב גדול בארוחת הצהרים. כדאי לשלב גם מזונות מתוקים בריאים. למשל פירות העונה, ענבים קפואים (לנצל כל עוד נמצאים בעונה), 3-2 תמרים, חופן של מיקס אגוזים, חמוציות או צימוקים או חטיף אנרגיה עשיר בדגנים שלא טבע בשוקולד.


6. גם הירקות הטריים יכולים להשתלב

מכיוון שהילדים בבית אפשר מראש לחתוך את הפירות ולשים בכלי סגור במקרר. גם קופסה עם ירקות שטופים וחתוכים יכולה להתאים להפסקות הקצרות והיא כמובן יכולה לחכות עבורם במקרר.

אל תצפו שהילד יוצא ממגירת הירקות מלפפון, ישטוף ויאכל בהפסקות. כדי שזה יקרה, הירקות צריכים להיות מוכנים מראש לאכולה קלה וזמינה (שטופים/חתוכים).


322 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page