top of page

לקבל החלטה טובה עבור הגוף לשנה הבאה


מתי עשיתם לאחרונה משהו טוב לגוף?

למשל,

· מתי יצאתם לריצה/הליכה במקום לשבת על הספה?

· מתי חתכתם ירקות לסלט במקום להזמין משלוח אוכל מבחוץ או להסתפק בחימום אוכל קפוא מוכן?

· האם הצלחתם לאכול יותר פירות במקום לחטף שוקולד או עוגיות בעבודה/בבית?

· מתי לאחרונה הצלחתם בלי הרבה מאמץ לעשות בחירות בריאות וגם להנות מהן?

אם לוקח לכם זמן לענות על השאלות האלו, סימן שיש בעיה.



איך עושים שינויים בריאים שאפשר גם להנות מהם?

ראש השנה- הזדמנות טובה לקבל החלטות בריאות

ראש השנה הוא הזדמנות נהדרת לעשות חשובים עם עצמכם ולראות איך אפשר בצורה פשוטה לעשות שינויים בריאים באורח החיים. לא צריך להירשם למרתון וגם לא לעבור לדיאטת כסח דלת פחמימות. יש לא מעט שינויים קטנים באורח החיים שיכולים לעודד בריאות, להפחית סיכון למחלות והכי חשוב לגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב.


אפשר להתחיל בקטן

חשוב להבין שהחלטות בריאות לגוף לא חייבות להיות ״פרוייקט״ גדול שדורש הרבה זמן, אנרגיות וכסף. הן יכולות להיות בחירות קטנות שמשדרגות את התזונה/הפעילות שהגוף מקבל ממכם ובתמורה הוא פעול יותר טוב ואתם יכולים להרגיש יותר אנרגטיים, קלים וחיוניים לאורך כל היום (בלי נפילות העייפות המוכרות אחרי ארוחת הצהרים למשל...).


חשוב גם לדעת שלא כל החלטה בריאה צריכה להיות קשורה בדיאטה או/ו ירידה במשקל. יש לא מעט החלטות בריאות שלא צריכות להיות קשורות למשקל והן בהחלט חשובות כחלק מבניית שגרת יום בריאה.


אז איפה מתחילים?

אספתי 5 שינויים קטנים וחשובים שיכולים לתרום לבריאות והם יכולים להיות חלק מההחלטות הבריאות שלכם לשנה הבאה. כמובן שאתם מוזמנים להוסיף עוד החלטות בריאות שמתאימות לאורח החיים שלכם.


לאכול יותר פירות

פירות מכילים הרבה ויטמינים, מינרלים וסיבים חיוניים אבל לא תמיד נוח לשלב אותם בסדר היום. לפעמים הם לא זמינים לכם, במקרים אחרים הם מתקלקלים/נמעכים בתיק וגם אם בתחילת היום החלטתם שהיום אתם אוכלים לפחות 1-2 פרי, זה לא תמיד קורה.

מה עושים?

תכננו מראש את השלב ביום בו אתם רוצים לשלב פירות. שיטפו מראש והכניסו לכלי סגור אם אתם רוצים לקחת אותו איתכם לדרך (כדי שלא ימעך). גם בסדר היום עם הילדים נסו אחרי הצהרים לשלב ״ארוחות פירות חתוכים״, למשל אחרי הצהרים כאשר חוזרים מיום העבודה/בית הספר.

בנוסף, יש היום פתרון חדש ונהדר! השייקים של ToLive Smoothies מכלים פירות טריים שעברו ייבוש בהקפאה, תהליך השומר על מעל מ-90% מהיתרונות התזונתיים של הפירות ומאפשרים להנות מכל היתרונות של הפירות בקלות בכל מקום בו אתם נמצאים. איך משלבים את השייק? רק מוסיפים מים, משקשקים ומקבלים שייק פירות עשיר בטעמים ויתרונות תזונתיים כארוחת ביניים נהדרת באמצע היום או בשילוב עם יוגורט ליצירת ארוחת בוקר מזינה.


לשתות יותר מים, להוריד את המיץ

כיום ידוע כי שתיה של מיצים ממותקים מעלה באופן מובהק סיכון בריאותי ולכן המגמה היא לעודד את כלל הציבור להימנע ממיצים ומשקאות מתוקים ולעבור למים בלבד. הבעיה היא שלא כל האנשים רגילים לשתות מים וצריך לעשות את השינוי בצורה נכונה ובהדרגה.

מה עושים?

קודם כל מחליטים שמורידים את השתיה המתוקה וזה בהחלט עלול להרגיש בהתחלה כ״גמילה״. אפשר להוריד בהדרגה או שמאפשרים רק 1-2 בסוף שבוע. מצאו את המינון הנכון לכם כדי להוריד את השתיה המתוקה מהתפריט היומי. במקביל אפשר להכין מים בטעמים: לשלב פרוסות לימון/תפוז/תות/מלפפון בתוך המים ששותים כדי להעניק להם טעם עדין שמקל על השתיה. אפשרות נוספת היא לעשות חליטה של תה קר ובעזרת תמצית התה להעניק טעם יותר עשיר אך לא ממותק. גם שילוב של סודה יכול להקל על המעבר ממיץ למים.


להכין לבד חטיפי אנרגיה

חטיפי אנרגיה מסחריים נותנים מענה פשוט כאשר רוצים ארוחה קלה באמצע היום או כאשר מחפשים משהו מתוק. עם זאת, לא מתמיד האיכות שלהם גבוהה וחלקם אף מתחרים עם ממתקי שוקולד...

מה עושים?

אפשר להכין בבית תערובת של קוואקר/פצפוצי אורז בשילוב מגוון מאד של טעמים וכך להכין לבד את חטיפי האנרגיה הכי טובים ובריאים לכם. אפשר להוסיף פירות יבשים, אגוזים, שקדים, גרעינים, חלבה, דבש, סילאן ועוד. פשוט מערבים הכל ואופים לפני מתכונים קלים שניתן למצוא באינטרנט ויוצרים את החטיפים שמתאימים לכם.


אל תוותרו על הפעילות הגופנית

מאד קשה לצאת לפעילות כאשר חוזרים הביתה אחרי יום עבודה. בבוקר אתם עייפים מידי בשביל לקום מוקדם ולעשות אימון לפני העבודה. וגם אם החלטתם שהערב אתם יוצאים לצעוד או נוסעים לחדר כושר, בזמן אמת זה לא תמיד קורה והעייפות (עצלנות) מכריעה אתכם.

מה עושים?

אל תכנסו הבית כאשר חוזרים מהעבודה! השאירו את נעלי הספורט (וגם את תיק הספורט אם צריך) באוטו כדי שלא תצטרכו בכלל להיכנס הביתה. החליפו נעלים בחניה וצאו לפעילות או פשוט סעו ישירות מהעבודה אל מכון הכושר/מסלול הריצה והגיעו הביתה רק אחרי שסיימתם את הפעילות.


להתחייב לארוחה אחת ביום לפחות עם סלט

מי לא מתעצל לחתוך סלט שיקום! האמת, זה לוקח בדיוק 2-3 דקות אבל תמיד נראה לנו כפרויקט גדול ואנחנו מוותרים עליו ברגע של חולשה.

מה עושים?

מקבלים החלטה שמעכשו יש לכם סלט לפחות בארוחה אחת ביום! לפעמים זה מחייב לחתוך בעצמכם ולפעמים לקנות בחוץ. גם אם מדובר רק בירקות טריים חתוכים זה טוב אבל העיקר להתחייב בפני עצמכם שפעם ביום הסלט נכנס אצלכם לתפריט.



152 צפיות0 תגובות
bottom of page