שווה טעימה?! יוגורט 30 גרם חלבון



אני שמחה היום להתחיל בטור חדש בו אשתף אתכם בדעתי האישית- המקצועית על מוצרי מזון שונים.

הטור נקרא "שווה טעימה?!" ובו אבדוק כל פעם מוצר מזון אחר ואמליץ עליו או פחות...

לפעם הראשונה בחרתי לשתף אתכם בדעתי על היוגורט החדש עם ה-30 גרם חלבון.



יוגורט 30 גרם חלבון של יופלה

יוגורט עשיר חלבון 30 גרם הגיע בתרועה רמה למדפים אבל השאלה האם הוא בכלל נחוץ?

אני חייבת לומר שכאשר ראיתי לראשונה את הפרסומות של היוגורט החדש הרמתי גבה. בשביל מה אדם מן הישוב שמתאמן (או שלא מתאמן) להנאתו צריך יוגורט עם כל כך הרבה חלבון?

נכון, זה טרנד מאד חזק עכשו בישראל שמגיע מאמריקה (כן, גם שם נתקלתי בו) אבל אולי כדי לעצור רגע לחשוב האם זה בכלל יתרון עבורנו? למי זה חשוב והאם יש אמת פרסום?

בואו נתחיל מהטעם- האמת אהבתי. טעם טבעי ולא חמוץ מידי. משתלב לי נהדר עם מגוון סוגים של מאכלים (אני אישית אוהבת עם גרנולה ותפו"ע). שמחתי לראות שכמות החלבון הנוסף ליוגורט לא פגעה במרקם שלו שנשאר קרמי ונעים בפה (אולי מעט יותר סמיך מיוגורט רגיל).


עכשו מילה של רצינות על הביטוי "עשיר חלבון"

היוגורט מגיע בגביע של 300 גרם כאשר לשם השוואה גביע רגיל של יוגורט מכיל 150-200 גרם. כלומר, אם נתייחס ליוגורט בכמות הרגילה שבדרך כלל אוכלים (אני אוכלת 150 גרם) אז הוא מכיל 6-8 גרם חלבון לגביע. אם נאכל 2 גביעים נגיע לנפח של 300 גרם ו-12-16 גרם חלבון. אז נכון שהיוגורט החדש "עשיר חלבון" אבל בכל מקרה הוא מכיל כמות כפולה של נפח בהשוואה ליוגורט רגיל. מי שלא שם לב להבדלים בנפח, עלול לאכול כמות כפולה בלי שהתכוון לכך.


ואולי השאלה הכי חשובה כאן היא מי בכלל צריך 30 גרם חלבון ביוגורט?

זה כמו לאכול גביע קוטג' ועוד קצת. כן, אני דיאטנית ספורט ודווקא בגלל זה יודעת שלא כולם "חייבים" 30 גרם חלבון בכל ארוחה. רבים מגזימים בכמות חלבון שהם אוכלים כאשר הם בכל מקרה אוכלים מבשר, דגים ושאר מקורות מזון עשירים בחלבון (כמובן גם מקורות צמחיים כמו קטניות). גם ממאכלים אחרי בתחום מוצרי חלב אפשר להשיג הרבה חלבון ולפעמים היתרון לגוף הוא דווקא בגיוון מקורות החלבון ולא בצריכה של מקור אחד בלבד.


אז למי זה כן יכול להתאים?

אם אתם מתאמנים בצורה מקצועית 6-9 פעמים בשבוע וקשה לכם לצורך את כל כמות החלבון היומית אולי שווה לבדוק אופציה של שילוב יוגורט עם 30 גרם חלבון. אם אתה ספורטאי סבולת שמתאמן מעל 3-4 שעות רצופות בעומס גבוה, אתה בהחלט זקוקים להשלמת חלבון לאחר המאמץ. ספורטאים שמבצעים עומסים גדולים וארוכים שבוחרים לא לקחת אבקות חלבון וחטיפי חלבון, שווה לשקול לקבל מן המזון חלבון ואז היוגורט יכול להיות פיתרון טוב. גם עבור מי שמתקשה לבנות מסת שריר ונמצא במשטר אימוני כוח בלי לראות תוצאות, זו גם יכולה להיות תוספת לכמות היומית של החלבון על מנת לשמור על מאזן חלבון חיובי בשילוב מובן עם מאזן קלוריות חיובי. קבוצה נוספת שזה יכול להתאים לה הם הצמחונים שמתקשים לצורך חלבון בכמות מספקת מן התזונה ומבצעים אימונים חזקים. עבורם יש מקום אולי לשקול לשלב יוגורט עשיר חלבון.

עבור כל שאר העוסקים בספורט חובבני (3-4 פעמים בשבוע), אוכלים מסודר ולא מנסים לעלות בצורה מאסיבית במסת השריר, לא בטוחה שיש יתרון אמיתי מבחינת ההתקדמות באימונים לאכילה של יוגורט כל כך עשיר בחלבון.



השורה התחתונה, יכול להתאים אחרי ספורט אקסטרים להתאוששות ולאורך היום, אבל אם עושים פחות ועדין רוצים להנות מהחלבון, ממליצה לאכול רק חצי גביע (150 גרם) מהיוגורט הכל כך עשיר בחלבון או פשוט לקנות מוצר אחר בו כמות החלבון יותר נמוכה אך יותר מתאימה לדרישות הגוף.


גני התערוכה תל אביב

קניון G יקנעם

יעל דרור

טלפון: 054-6747711

  • White LinkedIn Icon
  • White Yelp Icon
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

© 2016 by Yael Dror