top of page

יוצא לאימון, מה לשים לך באוזניים?


שמירה על שגרת אימונים/פעילות עלולה להיות אתגר גדול עבור חלק גדול מהאוכלוסייה. לא משנה אם המטרה של הפעילות היא שמירה על הבריאות, ירידה במשקל, חיטוב או פשוט כדי להרגיש יותר טוב עם גוף, זה עדין מרגיש לרבים כעול שקשה להתמיד בו. הקושי יכול להיות בשל כושר גופני ירוד, חוסר הנאה בפעילות או פשוט שעמום (נשמע לכם מוכר?).


בחירת מוסיקה יכולה לעשות לכם את האימון

נכון, זה לא קל לבצע פעילות אירובית של 30-60 דקות על מכשיר הליכון/אופנים/חתירה או לבצע סבב תרגילים בין מכשירי חדר הכושר כאשר לא מרגישים עניין תוך כדי ורק סופרים את הדקות עד שהאימון נגמר. גם הליכה/ריצה/אופנים בחוץ עלולים להיות חסרי עניין ומשעמים למרות הנוף המתחלף. שעמום זה יוצר תסכול ותחושה שרק מחכים שזמן האימון יגמר. במצב כזה אין סיכוי שתוכלו להתמיד לאורך זמן וליצור שגרת פעילות בריאה ומהנה.


איך מעבירים את הזמן יותר טוב באימון דרך האוזניים?

אם הקושי שלכם נובע מ״כושר גופני ירוד״ הפוגע בהנאה מהפעילות, אז כמובן התשובה היא שאין ברירה וצריך להתמיד ולעלות בהדרגה את הכושר כדי שנוכל להתחיל להנות יותר באימון. אם הבעיה היא של שיעמם וחוסר מוטיבציה לבצע את הפעילות הגופנית לאורך זמן, צריך למצוא דרך להפוך את זמן הפעילות להרבה יותר מהנה ומעניין! אחת הדרכים היא לשלב ביחד עם הפעילות האזנה למקורות שמע שיגרמו לנו להנאה. כיום יש מספר אפשרויות טובות ליצור ״בועה״ של הנאה בזמן האימון, בלי להפריע לאחרים ועם תחושה שאתם מרוויחים הרבה יותר מרק כושר גופני בזמן האימון. האזנה מגוונת יכולה לרומם את מצב הרוח, לעלות את המוטיבציה ואפילו להוות זמן לימוד והכל דרך האוזניים שלכם.



3 אפשרויות לאימון מהנה דרך האוזניים

מה הם הכיוונים המגוונים שיכולים להשתלב נהדר באימון שלכם ״דרך האוזניים״ ולשנות את התחושה שלכם בספורט? להלן 3 אפשרויות שווה לכם לבדוק כבר באימון הבא:


מוסיקה למוסיקה יש כוח אדיר להשפיע על מצב הרוח שלנו, רמת האנרגיה וכמו שכן על המוטיבציה לעשות פעילות גופנית. הכינו את הפלייליסט (רשימת השירים) המתאימה לסוג האימון שלכם וצאו לדרך. יש כיום הרבה אפשרויות לעריכת רשימת קטעי מוסיקה שיכולים להתנגן ברצף לאורך כל הפעילות ולגרום לאימון להיות הרבה יותר מהנה. למשל, לרצף מוזיקה של רוק, היפ-הופ, גיטרות חשמליות, רוק כבד או כל דבר נמרץ וחזק אחר יכול מאד להתאים לאימוני אירובי כמו ריצה, הליכה מהירה, אימון על אירובי בחדר הכושר או אימון קרוספיט ו-HIIT. עבור אימון רגוע יותר אפשר לחפש שירים שקטים, מוסיקה קלאסית ואפילו שירי ארץ ישראל היפה והישנה יכולים להתאים. זה חייב להתאים לטעם האישי שלכם ולקצב האימון. טרק/רצף נכון של מוסיקה המתאים לכם יכול ליצור חוויה אישית נעימה ונמרצת בזמן הפעילות. בזכות המוסיקה תוכלו אפילו להאריך את הפעילות מעבר למה שתכננתם כי הזמן פתאום עובר הרבה יותר מהר ומלווה בהנאה שהמוסיקה יוצרת.


הכוח של המוסיקה לדחוף את האימון להנות

פודקאסטים אין דרך טובה יותר היום לרכוש ידע, לגלות סקרנות, ללמוד ולצחוק מאשר להאזין לפודקאסטים (הסכתים) רבים ומגוונים. יש היום מגוון גדול מאד של תחומים בהם ניתן למוצא תוכניות שיכולות לעניין אתכם, במשכי זמן שונים, ולהרגיש שזמן האימון הפוך להיות חוויה לימודית מסקרנת ואפילו שעת סטנד-אפ-קומדי אישי ישירות לאוזניים שלך. השימוש בפודקאסטים בזמן פעילות גופנית מתאים מאד כאשר אתם יוצאים לטבע לבצע פעילות גופנית כמו הליכה/ריצה וכמובן גם כאשר אתם בחדר הכושר מבצעים תוכנית אישית ורוצים להעביר את הזמן תוך כדי הרחבת אופקים והנאה אישית. לא משנה מה תבחרו לשמוע במהלך האימון, נסו לקבוע כלל בו אתם שומרים את סדרת/סוג הפודקאסט רק לזמן האימון. כן, תעניקו לפודקאסט את הבלעדיות לזמן האימון וזה יכול מאד לעודד אתכם לרצות לחזור לבצע אימונים כדי להמשיך להאזין. כי האימון הוא הזדמנות נהדרת בנוסף לכושר הגופנית להנות מהתכנים והתוכניות שמגיעים ישירות לאוזן שלכם.


אימון יכול לשלב גם זמן למידה והרחבת אופקים עם פודקסטים

האזינו לספרים היום ניתן בקלות רבה להוריד אפליקציות לשמיעת ספרים. לא חייבים יותר לקרוא את התוכן ישירות מדפי הספר המודפס או באמצעות המחשב/טבלט/קינדל. אפשר היום לקבל את כל הספרים הכי מעניינים ישירות לאוזניים שלכם. ספרות רומנטית, מדע, רפואה וכל מה שאתם אוהבים אפשר להשיג היום בצורת ״אודיו״ שתוכלו לשמוע לפי החלטתכם האישית. מכאן, שאם אפשר להתחיל להליכה ספורטיבית בחוץ/הליכון תוך כדי שמיעה מהנה של פרקים מרב המכר האחרון שרציתם לקרוא ולא מצאתם את הזמן. אפשר לשמוע ספרים על היסטוריה, לימודים, ספרי מתח ואפילו ספרים על תזונה, בריאות, הריון והורות. הכל נמצא כיום בצורת ״אודיו״ וזמן האימון הוא הזדמנות נהדרת לתת לו מקום בסדר היום. ככה אתם מרווחים בפעמיים: גם מבצעים אימון וגם נהנים מהעשרה ספרותית דרך האוזניים בזמן הפעילות. רווח כפול; גם הגוף מרווים וגם הראש והנפש.


אפשר להפוך להיות ״תולעת ספרים״ תוך כדי אימונים

לסיכום

כמו כל דבר אחר בסדר היום שלכם, ההחלטה לעשות אימון ולמה להאזין היא בידיים שלכם, והיא יכולה לספק לכם הרבה ריגוש והנאה שלא הכרתם כאשר בצעתם את האימון ורק חיכיתם שהזמן יגמר. כן, אפשר להנות ואף להרוויח ידע והעשרה תוך כדי זמן הפעילות הגופנית. ברגע שתבחרו את סוג השמע המתאים עבורכם ותתאימו אותו לסוג האימון, תגלו עולם חדש של מוטיבציה לשמור על שגרת הפעילות.

161 צפיות0 תגובות
bottom of page