top of page

10 החלטות קטנות לשינוי גדול במשקל לשנה הבאה

ראש השנה הוא תמיד הזדמנות טובה לעשות "חושבים" ולהציב לעצמנו מטרות אישיות לשנה הבאה. ירידה במשקל ושינוי הרגלי האכילה, הם חלק מהתחומים הפופולריים ביותר באיחולים שאנו מאחלים לעצמנו (ואולי גם עבור אחרים...). עם זאת, הקושי לבצע את השינויים והעובדה שאנו מרגישים שאנו נכנסים "למבצע צבאי" בכל פעם שמזכירים את הנושא, עלולים מראש להוריד את סיכויי ההצלחה. אולי השנה, בלי הכרזות ובלי ציפיות גבוהות מיד, נמצא את הדרך להצליח?



להתחיל את השנה עם החלטות שעושות לנו טוב


איך עושים את זה? מחליטים מראש על כמה שינויים התנהגותיים קטנים הקשורים לאכול ולשתיה, והם אלו שיובילו אתנו להצלחה בהרגשה ובמשקל. החשוב הוא לבחור נכון את השינויים בהרגלי האכילה המתאימים עבורכם ולהתמיד בהם. כן, התמדה היא חלק בלתי נפרד מההצלחה.


בכתבה אספתי 10 הרגלי האכילה בעיתיים שאם נדע לשנותם, נרגיש לשפר בהרגשה ואף נוכל לראות ירידה במשל. לא כל הסעיפים מתאימים לכולם, אך מספיק שתבחרו 5-6 הרגלים לשנות, תוכלו לרדת במשקל.

והכי חושב אל תוותרו לעצמכם! תהיו במודעות לשנות את ההרגלים לאורך זמן ואל תתנו להם לחמוק חזרה לחייכם אחרי כמה שבועות... כי השנה מגיע לכם לעשות שינוי בריא ולהרגיש את ההבדל!



10 שינויים קטנים בהרגלי האכילה שיכולים לעשות שינוי גדול במשקל בשנה הבאה:


1. לא מנשנשים בזמן שמבשלים- הקלוריות האלו אף פעם לא נספרות! מותר לטעום כדי לדעת שהתיבול מתאים, אך זו לא סיבה להתחיל לקח עוד ועוד מנות ישר מהסיר.

2. לא מנשנשים מהילדים- אוכלים רק מהצלחת שלכם! לא נוגעים באוכל שהילדים משאירים. אתם לא פח הזבל של אף אחד וכן, מותר לזרוק אוכל! זו אופציה הרבה יותר טובה מאשר שהשאריות "ידבקו" לכם למותנים...

3. עבור כל שעה, שתו כוס מים- שתיה חשובה מאד לבריאות, לירידה במשקל, לריכוז והרגשה הכללית. כדי לעלות את כמות השתייה היומית של המים (ואולי להצליח להפחית קצת בקפה), נסו לשתות כוס מים כל שעה מרגע הקימה בבוקר.

4. אל תיקחו תוספת מנה בארוחה- בחרו מראש כל מה שאתם רוצים לאכול ושימו על הצלחת. גם אם טעים, אל תיקחו תוספת! למדו להסתפק בכמות שבחרתם מראש.

5. אל תקנו נשנושים לא צפויים בעת ביקור בסופרמקט- תכננו מראש מה קונים ואל תתפתו לכל החטיפים/מאפים/מתוקים/נשנושים שאתם פוגשים בין מדפי הסופרמרקט.

6. אל תאכלו מול המסך- כאשר אתם אוכלים, תתרכזו באוכל. אכילה מול מסך (טלויזיה, מחשב, טלפון) מפריעה להרגיש כמה אוכלים, ואז אתם אוכלים יותר. זו קורה כי נקודות השובע מטשטשת ולכן לא מרגישים שאכלנו ומחפשים עוד. זה נכון גם לגבי ילדים!

7. מדדו את כמות השמן/רוטב לסלט- סלט נחשב למאכל בריא, אך לפעמים כמות השמן/רוטב שאנו מוסיפים עלולה לעלות מאד את כמות הקלוריות. גם אם מדובר בשמן זית איכותי, עדין אחוזי השומן מאד גבוהים וצריך לשים במידה. החליטו מראש 1-2 כפות בסלט של משפחה או 1-1/2 כפות בסלט אישי.

8. תמיד לחלוק קינוח- כאשר אוכלים קינוחים ודברי מתיקה, נסו לחלוק עם חברים/משפחה את אותה המנה. כך גם תהיו יותר חברתיים וגם תחסכו לעצמכם קלוריות. זכרו, מי שאכול לבד, אוכל יותר!

9. שימו לב לכמות החלב בקפה- רבים לא מחשבים את השתיה כמקור לקלוריות. עם זאת, שתיה רבה של קפה עם חלב יכול לעלות בצורה משמעותית את צריכת הקלוריות היומית. אם אתם שותים הרבה כוסות קפה עם החלב, הגדירו מראש כמות של "1 כוס חלב ביום" ואם עברתם אותה, עבור לשתיה ללא תוספת חלב.

10. לפחות ארוחה אחת ביום על בסיס ירקות- ירקות הם חלק חשוב מאד מהתזונה שלנו ויכולים לעזור לנו להרגיש שובע, גם בלי לאכול הרבה קלוריות וכמובן תורמים הרבה ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. למזלנו, כאן בקליפורניה, אנו חיים במקום בו יש שפע של ירקות. הקפידו שלפחות ארוחה אחת ביום תתבסס על ירקות: סלט, מרק, ירקות מבושלים ועוד.

143 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page