top of page

גם הרבה נשנושים בריאים בסוף מצטברים

תגידו, מה אתם מנשנשים? כמה?

האם מרגישים מתוסכלים שאתם אוכלים בריא אבל לא יורדים במשקל?


גם הרבה נשנושים בריאים בסוף מצטברים

לאוכל בריא זה תמיד חשוב. בחירה של מזון בעל ערך תזונתי גבוה היא חלק מהעקרונות של תזונה בריאה.

עם זאת, כאשר ישנה מטרה נוספת של ירידה במשקל, חשוב לזכור שיש צורך ליצור חסר קלורי יומי על מנת לאפשר שימוש ברקמת השומן וירידה בפועל במשקל לאורך זמן.


אני שומעת לא פעם אנשים מתלוננים שהם אוכלים בריא; לא נוגעים בממתקים, לא מזון מהיר, נמנעים ממטוגן וממזון מעובד אבל בפועל לא מרזים! אחת התובנות שאני מנסה לעזור להם להבין היא :״האם אתם אוכלים יותר מידי מזון בריא״? אולי הכמות שאתם אוכלים היא הבעיה ולא איכות המזון?


כן, גם אכילה של הרבה נשנושים בריאים בין הארוחות יכולה בסופו של דבר להצטבר כעודף קלורי או ליצור מצב של מאזן יומי שלא מאפשר ירידה.


זו נקודה מאד חשובה למחשבה כי נשנוש בלתי פוסק לאורך כל היום, או בשעות מסוימות (למשל אחרי הצהרים או לילה... נשמע מוכר?) יכול גם הוא לפגוע בתהליך הירידה במשקל.


קחו לעצמכם 2 דקות למחשבה. הסתכלו על הרגלי האכילה ועל סוג וכמות המזון בתפריט היומי. אתרו את הנשנושים בין הארוחות וגם אם הם בריאים, נסו למצמצם ולהקפיד על ארוחות מסודרות בלי נשנושים בין לבין.

אולי בסוף תגיעו למסקנה שאתם באמת משלבים יותר מידי ״נשנושים בריאים״...


אני מאמינה שתזונה נכונה וירידה בריאה במשקל מתחילה קודם כל במודעות למה שנכנסים לפה: כמות ואיכות! תנו לעצמכם צ׳אנס לאכול במידה הנכונה ולא לנשנש בלי הפסקה, גם כאשר מדובר ב״אוכל בריא״. מסקנה- הציבו גבולות בין הארוחות לגבי כל סוגי הנשנושים.


שיהיה בהצלחה!

78 צפיות0 תגובות
bottom of page