top of page

זוגיות שהורסת לכם את הדיאטה- ביחד משמין, לחוד פחות!



מכירים את הסיטואציה בה אתם מקפידים לספור קלוריות, שותים המון מים ואפילו עושים ספורט — אבל לא יורדים במשקל? רוב האנשים מתייאשים אחרי זמן מה שהמשקל תקוע וזונחים את הדיאטה, וחבל. יכול להיות שהבעיה היא בהרגלי אכילה מושרשים שגורמים לכם להוסיף קלוריות בלי לשים לב, ועם קצת מודעות תוכלו לשבור את הסטטוס קוו הזה ולרזות.


אכילה של לחם עם סלט עלולה לעלות מאד את הקלוריות

הרגלי אכילה הם הרגלים של שנים. חלק מההרגלים מושרשים אצלנו מגיל הילדות ואחרים למדנו ורכשנו במהלך השנים. לפעמים שילוב של שני מאכלים ביחד, מבלי להיות מודעים לכמות הקלוריות או אחוזי השומן הגבוהים המשולבים במנה, עלולים לגרום לנו להשמנה.


6 דוגמות:


1) התה והביסקוויט

הצעה לשינוי: אם אינכם רוצים לוותר על המנהג, קבעו מראש את כמות הביסקוויטים אותה אתם מעוניינים לאכול. אל תתפתו לשבת ליד האריזה הפתוחה ולאכול אחד אחרי השני עד שתסיימו את השתייה.


2) דיל הקפה והמאפה

הצעה לשינוי: לפני שאתם מתפתים למבצעים של קפה ומאפה, שימו לב מה אתם קונים. לפעמים שווה לוותר על הדיל, גם אם הוא חוסך כסף, ולהסתפק בשתייה חמה ובתוספת פרי (שאפשר כמובן להביא מהבית או לקנות במקום).


3) סלט בלי לחם - לא מרגישים שאכלנו

עצה לשינוי : אם אינכם יכולים לאכול סלט ללא תוספת לחם, מפני שהארוחה אינה שלמה או אינה משביעה, הקציבו לעצמכם 2 פרוסות; הראשונה לפתיחת הארוחה והשנייה לסיומה. נגבו את רוטב הסלט עם הפרוסה האחרונה ותקבלו את תחושה השובע המוכרת בסיום האכילה. מי שיכול להסתפק בפרוסה אחת, מומלץ לשמור אותה לסוף הארוחה.


4) מרק עם קרוטונים

עצה לשינוי : מה עושים? אפשר להכין קרוטונים תוצרת בית המבוססים על פרוסות לחם קל עם תוספת תבלינים בלי תוספת שומן, ולהיעזר בהם על מנת לשדרג את המרק, במחיר קלורי דל במיוחד. או לקחת את המרק בכוס ולא בקערה וכך כמות התוספת תהיה יותר קטנה.


5) יוגורט עם "הר" של תוספות (למשל גרנולה)

הצעה לשינוי: לדוגמה 2-3 כפות גרנולה שוות לפרוסת לחם אחת מבחינת הקלורית. אם אתם שומרים על הגזרה וחשוב לכם לא להגזים בקלוריות, נסו למדוד את הכמות שאתם מוספים ולא לשפוך ישר מהקופסה.


6)‬ לחם עם חמאה

הצעה לשינוי: עבור חלק מהאנשים ההרגל למרוח חמאה על הפרוסה הוא כל כך אוטומטי, עד שאנחנו עושים את זה כמעט בלי להרגיש. אחרי החמאה והמרגרינה מגיע כמובן הממרח ׳האמיתי׳, ואז את הערך הקלורי של בסיס החמאה אף אחד לא סופר. בפעם הבאה שאתם מורחים מרגרינה או חמאה כדאי שתזכרו שמריחה דקה של 10 גרם מוסיפה כ־70 קלוריות — שוות ערך לפרוסת לחם שלמה. אז, אולי כדאי לוותר?

225 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page